Kamerkoor

Het Bergens Koor zingt kamermuziek uit verschillende periodes van de muziekgeschiedenis. Van Renaissance tot heden, van bekend en vertrouwd tot onbekend en nieuw.

Jaarlijks studeren we een nieuw programma in dat één à twee keer per jaar wordt uitgevoerd. Er is daarbij niet alleen aandacht voor de muziek, maar ook voor zangtechniek, uitstraling en stemvorming.

HBK is een vereniging met 20-25 koorleden, een bestuur en een jaarlijkse ALV. Er is naast aandacht voor zang ook ruimte voor gezelligheid, vooral tijdens ons jaarlijkse etentje en de jaarlijkse workshop

Repetities

We repeteren elke donderdagavond van 20:00-22:00 uur in De Nieuwe Beuk, achter de Petrus en Pauluskerk, midden in het dorp.

Ons seizoen loopt van september t/m april. We voeren het ingestudeerde repertoire uit in de Ruïnekerk in Bergen en vaak ook nog op een andere locatie. Het Bergens Koor is een projectkoor, maar tegelijkertijd een koorvereniging. Omdat er elk jaar een nieuw project start, kunnen nieuwe mensen gemakkelijk aansluiten.

Enkele keren per seizoen is er een extra repetitie op zaterdagmiddag. Daarnaast is er eens per jaar een workshop verzorgd door een gastdocent, waar altijd weer een ander zangtechnisch onderwerp aan de orde komt.

Project 2023-2024

Voor komend seizoen heeft onze dirigent zich laten inspireren door de uitgebreide romancyclus van Marcel Proust 'A la recherche du temps perdu', een Frans werk geschreven tussen 1908 en 1922.

'Op zoek naar de verloren tijd' wordt een programma met repertoire van Franse componisten met de nadruk op herinnering, jeugd, liefde en toekomst.

Geïnteresseerd om mee te zingen?

Kom gerust eens een kijkje nemen of zing vrijblijvend een keer met ons mee.

neem contact met ons op