Onze dirigent

Ellen Verburgt leidt Het Bergens Koor sinds 2009 en dat doet ze met verve! Met veel kennis en kunde weet ze de koorleden te inspireren en enthousiasmeren. Elk seizoen stelt ze in overleg met het bestuur een bijzonder en afwisselend muzikaal programma samen dat steevast uitmondt in een feestelijk concert in een volle Ruïnekerk.

Repetities

De repetities start Ellen altijd met inzingen. De inzingoefeningen vormen een voorbereiding op het te zingen repertoire van die avond. Er wordt daarna hard gestudeerd, maar vooral lekker gezongen. Ook deelt Ellen vanuit haar muzikale achtergrond regelmatig interessante feiten over muziek, de geschiedenis erachter en de (zang)technische aspecten ervan.

Achtergrond

Ellen is in Alkmaar en Amsterdam opgeleid tot pianist, klarinettist en koordirigent. Naast de muziek zelf staat het delen van haar muzikale passie centraal. De koorrepetitie beschouwt zij als muzikale ontmoetingen, waarbij je musiceert met elkaar én contact maakt!
klik hier voor meer informatie